Det smukke Bornholm

En del af dagen i dag er gået med maling, men et stykke over middag var jeg kommet så langt, at det blev tid til en tur på landevejen.

Vejret var flot men køligt, og en kraftig vind ind over øen, gjorde det bestemt ikke varmere, derfor havde jeg både de lange cykelbukser og en langærmet cykeltrøje på. Jeg tog ingen chancer i den retning.

Jeg tog turen ud mod Gudhjem, for at fortsætte mod Saltuna.

De der kender turen den vej, er nu helt klar over, hvor jeg er på vej hen.

Vejen langs kysten gik fint. Jeg havde side medvind, så jeg begyndte at syntes, at min form var rigtig god – så langt så godt.

IMG_0127aKjelsebybakken
Lige inden jeg drejede af, og op ad Kjelsebybakken, drejede tre ryttere fra samme bakke, – ud mod Svaneke. De havde lige taget bakken ned – i side medvind – hvilket for mit vedkommende betød, at jeg var på vej op – i side modvind! For et par dage siden, havde jeg kørt på samme bakke – i medvind. Dette var nu en helt anden oplevelse, og det der med, at jeg var ved at komme i form, kunne jeg godt glemme alt om!

IMG_0129aDet smukke Bornholm
Men den høje himmel med solen, fra en nærmest skyfri himmel, kunne man ikke tage fra mig, så da jeg fortsatte ud mod Østerlars – i modvinden – rettede jeg blikket mod de smukke marker i forårets mange farver.

IMG_0136aHeller ikke den hårde modvind, mod Årsballe, kunne ødelægge mit humør, for der var rigeligt at se på.

Derfor tog jeg vejen forbi “Kræmmerhuset”, for at få lidt flere indtryk af naturen, hvilket slet ikke var en dårlig idé – når jeg lige ser væk fra de mange småsten på vejen. IMG_0139a

Det var næsten ligegyldigt hvor jeg cyklede, for det myldrede med flotte motiver overalt, men det tror da pokker, for jeg var ude og cykle i det smukke Bornholm.

Hjemturen fra Allinge var igen noget, der kunne ligne en god medvind, så lige så langsomt vente tanken tilbage om, at min form nok ikke var så slem endda – men jeg røg ikke helt på den noget spegede idé, dertil huskede jeg Kjelsebybakken for godt 😉

Klik på billederne, og du får dem at se i en helt anden størrelse!

Foto og ©: Erik Krog
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.