Fire flyvninger

FlySidste gang jeg havde fire flyvninger på samme rejse, var på en tur fra den anden side af jorden. Men så langt behøver man slet ikke at rejse for at have samme antal flyvninger.

Rejseplan
For at få min rejseplan til at nå sammen, indenfor samme døgn, måtte jeg ty til anvendelsen af fly fra Bornholm, idet rejsen, med vor hurtiggående skibe til og fra Ystad, slet ikke kunne konkurrere med flyveren – derfor!

CPNJeg havde i går en opgave i Norge, hvor jeg havde til hensigt at være hjemme samme aften. Det kunne godt lade sig gøre. Det meste af sådan en rejse er ventetid, hvor den samlede flyvetid kun var 3½ time for de fire flyvninger.

Fra da jeg mødte i Rønne lufthavn kl. 05:15 om morgenen, og landede igen i Rønne kl. 18:15, var den samlede rejsetid på 13 timer, hvor jeg så kunne sætte de 9½ time på ventetidskontoen! Okay, det slår ikke en rejse til Australien – men alligevel. Ventetiden i lufthavne er dræbende!

Broen_aGardermoen
Min datter, Randi, ventede i Gardermoen lufthavn (også kaldet OSL), hvor der lige var tid til en hyggelig familiesammenkomst med Cola og pizza, inden Randi og Jon tog videre med bussen nordpå mod Elverum.

Jeg  vendte så tilbage til udenrigshallen, hvor jeg kunne fortsætte min ventetid på flyet til København. En ventetid jeg fordrev med et par høretelefoner til musik med Bruce Springsteen.

Rønne_bBornholmerflyveren
Jeg havde lagt min rejseplan således, at jeg skulle have god til til at nå bornholmerflyveren, hvilket passede så godt, at jeg faktisk godt kunne have nået det fly før min booking.

Jeg prøvede så at få dette ændret, hvilket der så ikke var tid til ved skranken, da disse personer ikke havde tilladelse til at ændre, og en opringning til DAT, 12 minutter før afgang, nok var at stramme den lidt for meget. På den anden side, så var jeg inde i rumlen med ventetider!

Jeg landede i Rønne, lige efter jeg tog billede af øens hovedstad, omkring kl. 18:15, hvor Birthe stod og ventede på mig. En marathonrejse med fire flyvninger var slut.

Foto: Erik Krog
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.